Zdravé zdroje tuků: znáte některé suroviny?

Chtěli byste se seznámit s potravinami, které obsahují zdravé zdroje tuků? Pokud ano, v tomto článku si o nich povíme bližší informace. Pokud si myslíte, že jsou tuky škodlivé, musíte nejprve pochopit, že se dělí na dvě hlavní skupiny. Tou první jsou nezdravé zdroje tuků, kterým byste se měli bezpochyby vyhýbat. Druhou skupinou jsou následně zdravé zdroje tuků a o nich je tento článek. Jakmile vám prozradíme potraviny, jež se v této skupině nachází, velice rychle pochopíte, že jde svým způsobem o zdravý zdroj. Ten naše tělo rovněž potřebuje k tomu, aby správně fungovalo.

Zdravé zdroje tuků

Prvním zdrojem zdravých tuků jsou vejce. Vejce obsahuji podobně, jako maso velké množství potřebných složek pro naše tělo, mezi které patří například vitamíny, zdravý zdroj tuků, bílkoviny a zinek. Co se týče vitamínů, najdete ve vejci převážně vitamín B a D. Oba tyto vitamíny taktéž naše tělo potřebuje pro správné fungování. Mimo jiné se vejce doporučuje zařadit do svého jídelníčku alespoň jednou za 7 až 14 dnů. Můžete si je dát buď to ke snídani nebo svačině. Ve večerních hodinách je na místě je vynechat, vzhledem k tomu, že vejce nepatří mezi lehká jídla.

Dalším kvalitním zdrojem zdravých tuků je maso, přesněji řečeno hovězí maso. Hovězí maso má navíc pozitivní vliv na zvýšení testosteronu. Jedná se jinými slovy o hormon, který napomáhá růstu svalové hmoty. Je to také jeden z důvodu, proč je hovězí maso vyhledáváno u lidí, kteří se věnují posilování. Hovězí maso je také velice bohaté na vitamín B, zinek a železo. Jak si můžete všimnout, dalo by se hovězí maso snadno porovnávat s vejci. Jestliže jste se tomuto masu vyhýbali, je nejvyšší čas jej zařadit do svého jídelníčku.

Zdravé zdroje tuků- znáte některé suroviny

Seznamte se i s jinými potravinami

Ryby jsou kapitolou samo o sobě. O nich vám s největší pravděpodobností nemusíme prozrazovat, že by se v jídelníčku měly nacházet přinejmenším jednou týdně. Pokud se jim vyhýbáte stejně, jako například hovězímu masu, snažte se svůj životný styl a jídelníček napravit. Ryby jsou bohaté především na omega-3 mastné kyseliny, jód, selen, železo a vitamíny A, B, D, E. K nejchutnějším rybám patří zejména losos. Právě tuto rybu je správné zařadit do svého jídelníčku. Jedním z důvodu je i fakt, že obsahuje zdravé zdroje tuků.

Myslíte si, že tím příjem zdravých tuků končí? Pak je odpověď ne. Čtvrtým kvalitním zdrojem jsou oříšky a různá semínka. Jestliže nevíte, co si pod tímto pojmem představit, zaměřte se například na mandle. Právě ty obsahují vše, co od příjmu zdravých tuků očekávat. Podobně, jako potraviny výše obsahuji potřebné množství složek. Mezi ně patří například vitamín E, mangan, draslík, hořčík a minerály. Kromě těchto složek jsou mandle vynikajícím lékem proti únavě. V neposlední řadě podporuje správnou činnost srdce. Jsou tohle pro vás dostatečné důvody k zařazení do jídelníčku?

Pojďme se podívat na poslední surovinu

Poslední surovinou je hořká čokoláda. Tady se ale musíte zaměřit na kvalitnější produkty s dostatečným množstvím kakaa. Mezi ty nejoblíbenější patří hořké čokolády s obsahem kakaa 99 a 100 %. Už teď vám můžeme prozradit, že vám tyto čokolády s největší pravděpodobností nebudou chuťově chutnat, na druhou stranu jsou pro vaše tělo stejně důležité, jako předchozí suroviny. Proč si tedy občas nedopřát hořkou čokoládu, když to situace umožňuje? Ať už si dáte jakoukoliv surovinu, kterou jsme zde uvedli, snažte se je do jídelníčku zařadit tak, jak jsme doporučili.

Přinejmenším jednou až dvakrát za 1 týden by se suroviny měly v jídelníčku nacházet. U některých postačí, když si je dopřejete alespoň jednou za 14 dnů. Záleží na tom, o jakou surovinu jde. Rozhodně to neznamená, že je budete jíst každý den. Jak se totiž říká, všeho moc škodí, a to platí i o příjmu zdravých tuků.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku

Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejsnadnější použití našeho webu. Budete-li nadále prohlížet náš web, předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.